Valentijnsspecial

Bron
Voor iedereen die nog een kadootje zoekt of maar niet weet wat te doen hier een aantal ideeën, maar ook tips over wat absoluut niet kan. Daarnaast hebben een aantal mensen hun valentijnsherinneringen en blunders met me gedeeld :)

Leuke dingen om te doen
- Lekker standaard uit eten blijft natuurlijk leuk, zeker met een (onverwacht)kadootje.
- Samen lekker een dagje in bed/bad liggen met chocoladefondue en rozenblaadjes. Als je geen bad hebt pak je een hotelkamertje met bad :D
- Ontbijt op bed brengen met allemaal lekkere dingen.
- Verras hem of haar met kaartjes voor een romantische film of zijn of haar favoriete band/zanger ofzo.
- Ondanks de kou toch lekker een dagje strandwandelen en dat afsluiten met warme chocolademelk.
- Neem een cursusje salsadansen of stijldansen samen.
- Of ga samen muffins/koekjes bakken, vergeet vooral ook geen slagroom in te slaan...

Kadootjes voor de heren
- Romantisch zelf gekookt dinner, opgediend in lingerie.
- Meenemen naar de sauna en elkaar lekker masseren.
- Een lekker geurtje, deze kun je ook zelf laten samenstellen. Dit kan in verschillende winkels maar je kunt ook een workshop volgen.
- Een CD van zijn favoriete zanger/band, of stel er zelf een samen.
- Een mooie foto van jullie samen in een mooi lijstje, mooi bewerkt.
- Lekkere massage olie met bijbehorende massage.
- Chocolade kan, maar is niet zo geweldig. Probeer dan iets origineels te vinden. Zoals chocolade fondue met allemaal stukjes fruit op een mooie schaal en de kamer alleen verlicht met kaarsjes.

Kadootjes voor de dames
- Chocola blijft met stip op nr. 1, en roosjes natuurlijk ook. 1 is romantisch, of een voor alle maanden dat jullie samen zijn.
- Lingerie
- Persoonlijk vind ik dat bij valentijn juwelen horen, bewaar de bon als je twijfelt.
- Een mooie brief of een gedicht is altijd heel romantisch, geen saaie kaart.
- Een picknick (eventueel midden in de huiskamer) met bloemetjes en kaarsjes enzo
- Parfum.
- Ontvoer haar naar een onbekende stad, binnen of buitenland. Je kunt bv al voor een paar tientjes op en neer naar Londen voor een dagje.
- Eigenlijk is alles waar je goed over nagedacht hebt leuk. De meeste dames zijn niet zo moeilijk, het gaat vooral om het idee erachter.

Dit geef/doe je absoluut niet!
- Geen 13 in een dozijn kaart.
- Knuffelberen zijn ook zó 2000, tenzij je zeker weet dat je partner dat wilt.
- Saaie, niet originele, voorverpakte douche pakketjes etc. Maak liever een eigen pakket als je zoiets wilt geven.
- Geen te pikante lingerie of handboeien.. Het moet romantisch zijn, kinky doe je maar een andere keer. Tenzij je partner dat heeft aangegeven te willen.
- Bloemen of andere rotzooi van tankstations.
- Mannen stellen sieraden meestal niet zo erg op prijs.
- Maak het NIET uit op Valentijnsdag of de dag erna, ook ander slecht nieuws geef je dan niet.
- Gebroken hartjes kettinkjes deed je toen je 13 was.
- Ga geen intensieve dingen doen, die energie kun je beter voor later bewaren ;)

Natuurlijk gelden deze tips niet voor iedereen, jij kent je partner natuurlijk het beste dus je zult ook wel weten wat bij hem of haar past.

Herinneringen van lezers en lezeressen
"Normaal doe ik er eigenlijk nooit aan maar er is een ding wat me altijd bij zal blijven. Ik was 16 en mijn vriendje ook. Het was onze eerste relatie en nieuw en lief en intens. Dus ik met valentijn een paar cadeautjes gekocht en beetje teleurgesteld want hij had niets voor mij. Belde hij of ik de dag daarna wilde langs komen, nouja, prima. Bleek dat hij een zaaltje geregeld had en een bevriend bandje. Hij had boodschappen gedaan zodat we daar zouden picknicken terwijl het bandje speelde."

"Een jaar of 3 geleden had mijn vriend limousine ingehuurd en zijn we zo gaan eten op resto, was tof! 
En mijn kamer vol met rozenblaadjes + een hele grote knuffelbeer van me to you. Die rozenblaadjes vond ik minder plezant, een halfjaar laten vond ik nog overal blaadjes -.- Kroop echt overal" 

"Dat een jongen, die al jaren een crush op me had, via de beste vriendin van mijn zus had geregeld dat ik een bos rozen kreeg op het valentijnsbal op school. Hij zat niet bij ons op school. Toen ik zijn crush wilde beantwoorden ging hij er vandoor met die vriendin"

"Toen ik 15 was had ik pas een relatie en was alles nog wat onwennig. We stinden samen al een tijdje op de bus te wachten en net vlak voor ik in de bus stapte stak hij me vlug wat in mijn handen: een halsketting met bijpassende oorbellen, hij durfde niet eerder. Ik vind ze nog steeds geweldig en ze waren toen ook heel duur (zou ze gerust durven dragen als huwelijksjuwelen, als ze niet van mijn ex kwamen toch). 

"Ik had mezelf met valentijn 4 kaarten gestuurd op mijn werk in de hoop mijn collega's (en ex) jaloers te maken."

"Ik heb meerdere dingen meegemaakt:
1. Toen ik net in de brugklas zat kreeg ik een bos met 50 rode rozen.. Ik helemaal blij en afvragen van wie het kon zijn. Komt de volgende dag een vriendin naar me toe; die rozen waren van mij, leuk he!! Ik had zoiets van; waaaaaarom!! Maar was haar toch wel dankbaar.
2. Wij hadden een rozenactie altijd op school met valentijn waarbij je via school (anoniem of niet) een roos met een briefje erbij kon sturen. Een jaar kreeg ik er een van een vriend van me, die blijkbaar heel erg verliefd op mij was. Ik heb hem wel afgewezen. 
3. Een ander jaar kreeg ik een roos van een jongen waarvan ik wist dat hij me leuk vond. Maar ik zat toen in de vijfde en die rozenactie deden ze toen alleen in de onderbouw, dus ik was de enige die een roos kreeg in de bovenbouw."

"Ik weet nog wel dat ik op m'n 14e m'n eerste vriendje had. Ik kom uit Noord Holland en hij uit Noord Brabant en ik was best wel onzeker over onze relatie omdat 't toch je eerste vriend is etc je kent 't wel en door de afstand konden we elkaar alleen int weekend zien, we hadden dus niks afgesproken met valentijnsdag vanwege de afstand.. Hij stond echter wel onverwachts bij me op de stoep en we hadden een leuke avond. Echt super lief vond ik dat vooral omdat ik savonds ging slapen met een heel fijn gevoel en had echt zoiets: Waarom nog langer onzeker zijn?Dit zit echt wel goed."

"Ik had net 2 maanden wat met mn vriendje en was nog zooo verlegen. Op valentijnsochtend kwam mijn moeder ineens mijn slaapkamer in en zei ooh Ireen kijk eens uit je raam! Dus ik keek uit mijn raam, stond er een groot hart op de straat gestoepkrijt met allemaal kleine hartjes er in en dan dat ie van me hield en zijn naam. En nu 8 jaar later houdt ie nog steeds van me. Nahhhh ik vind het nog steeds zo lief!"

"Ik was al een tijdje gek op een meisje. Net toen ik een kaartje met roosjes en hartjes in haar brievenbus wilde stoppen kwam haar vriend aangefietst."

Mocht jij nog iets toe te voegen hebben, chroom dan niet om dat hieronder te vermelden!


0 reacties:

Post a Comment